vrijdag 4 september 2015

Chili sans carne



Vanavond een typisch studenten kostje: chili sans carne met mie.
Prioriteit vanavond: snel en voedzaam eten. Gelukkig heb ik nog een blik bonen in de kast staan, noodle mie (ik weet nooit hoe ik het moet noemen) en een paar tomaten. Lees: eiwitten, koolhydraten en vitaminen. Voldoende ingrediënten om een voedzame maaltijd in elkaar te zetten.
Daarnaast vind ik een restje sla, een oude maar nog niet schimmelende paprika en een restje geraspte kaas. Kleur: check. Nog meer vitamine en substantie: check. Vet: check.
Oe! Ik heb nog een rijpe avocado! Luxe: check.

Het enige dat er nog ontbreekt is kruiden. Standaard gooi ik hier een bouillon blokje bij dit soort saus-achtige maaltijden. Ik kies voor ketjap, tijm en Mexicaanse peper. Niet zo handige combi want het blijkt een nogal vreemde smaak te veroorzaken. Maar hé, je moet blijven experimenteren om te leren wat wel en niet werkt. Ik zou zeggen, leer van mijn fouten ;)
Ik raad aan niet overal Mexicaanse peper doorheen te doen, ik had waarschijnlijk beter kunnen kiezen voor een bouillon blokje en peper in plaats van de ketjap en de Mexicaanse peper.

Hoe dan ook, de missie was geslaagd. Een lekker, voedzame, vegetarische maaltijd, zeer snel klaar en zonder dure kruiden zakjes of inspiratie boxen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten