zondag 20 september 2015

Maak het jezelf makkelijk Nasi

Uitgeput sta ik in de supermarkt. We zijn wezen sporten en daarna moesten er schoenen komen. Op zaterdag winkelen is een hel. Gelukkig is het in de supermarkt niet zo druk. Er komt een vriendin eten en ik wil iets speciaals voor haar maken. Aangezien ik al de hele dag een mega carving naar pizza heb, heb ik besloten een pizza voor haar te maken. Met deeg en al.
Ik kan alleen het pak pizzadeeg niet vinden. 'Dat verkopen wij niet, alleen van die afbakbodems,' verteld de vakkenvuller me. Bah godver. Tomatenpuree, blik met artisjokken en buffel mozzarella terug het schap in.
Dit is de druppel, er zal eten komen. Veel, soort van smakelijk en vooral makkelijk.

Ingrediƫnten
600 gr. bak 'nasi groente'
600 gr. bak voorgesneden (fuck it) blokjes kipfilet
zakje nasi kruiden
pot pindasauskaas
rijst
melk
olie
Ketjap
sambal

Bereiding
Laat het water koken, 3 kleine kopjes rijst erin, 10 minuten koken. Roeren zodat het niet (al te erg) aankoekt.
Zodra de rijst erin zit grote wok op het grote vuur. Olie in de pan, kip erin wokken tot alle kanten wit zijn (bruin als je geduld hebt, had ik duidelijk niet). Groente erbij, kort wokken. Kruiden erbij. Roeren tot alles een beetje kruiden-bruin is.
Rijst afgieten, ook in de grote wok erbij. Omscheppen tot alles een beetje kruiden-bruine kleur heeft. Eventueel alvast een scheutje ketjap erin.
In het rijstpannetje verwarm je 3 eetlepels pindasauspasta met telkens kleine scheutjes melk erbij. Lekker proeven. Eventueel een lik sambal en scheutje ketjap erbij.
Klaar. De nasi kan ook nog eventjes op het vuur blijven, droger worden. De pindasaus moet niet te lang op het vuur, die wordt droog en merkwaardig bubbelig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten