zondag 6 december 2015

Wittebroodsweken deel 1: Pestobroodjes

Eenmaal verslaafd aan Heel Holland Bakt en 24Kitchen ook echt 24/7 aan moet je op een gegeven moment ook echt experimenteren. Ik woon sinds een paar weken samen, met als voordeel: een mega grote keuken in vergelijking met mijn vorige keuken. Op een zaterdagochtend werd ik wakker (zonder kater, hoe burgerlijk?! :P), ik lag nog een beetje wakker te worden en ineens bedacht ik me: ik heb nog witte brood bakmix! Ik sprong letterlijk uit bed, mijn vriend draaide zich nog een keer om, en ben aan de slag gegaan.
Ontdekking: broodbakken is niet moeilijk, maar kost vooral veel tijd. Ideaal dus voor een weekenddag dat je eigenlijk niks hoeft en dus alle tijd hebt om, terwijl het brood rijst uit het raam te staren of candy crush te spelen.
Meer

Pesto broodjes

1 witte broodbak mix
half potje zongedroogde tomaten
half potje pesto
250 gr geraspte kaas

Kneed de broodmix, met een del van de pesto en alle zongedroogde tomaatjes er door. Laat het minimaal 1 uur rusten (rijzen).
Na het rijzen verdeel je het deeg in 12 bolletjes. Rol de vol uit tot een vierkante plak. Snij deze plak doormidden en de helften weer in zes reepjes. Bestrijk de reepjes met pesto en bestrooi het met de geraspte kaas. Rol ze op en zet ze in een muffintree. Laat het deeg nog een keer minimaal een half uur rusten.
Bak de tree 25 minuten op 180 ÂșC.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten