donderdag 12 maart 2015

Gekregen broccoli

En weer een soep blog! Ik kan het misshcien beter de 'soep-en-een-soms-ander-eten-blog' noemen.. Vandaag maakte ik broccolisoep met makreel en amandelen. Makreel: vet veel omega 3, goed voor concentratie, dus een goed excuus om te kopen en op te snoepen. Secret ingredient: slagroom. On nee vet!!!
              uit de Disney Film Frozen

Jajaja. Geef je nou maar over want het is vet lekker. 

Cookie monster nookie 

(Bovendien had ik vandaag keurig hardgelopen en niet gesnoept.)
De broccoli had ik gekregen van een vriendinnetje. Dankjewel Caro!!! 

Recept
Zoals bij alle soepen: fruit ui, doe een teentje fijngesneden knoflook erbij. 
Doe roosjes broccoli erin, hele broccoli gewoon gebruiken. Als je de stam schilt en in dunne plakjes snijdt kan die er ook gewoon in. Water erbij (liter ofzo), bouillon blokje verkruimeld erbij. Roeren, kwartiertje laten pruttelen. Dan scheutje slagroom (dus niet uit een spuitbus. Spuitbussen slagroom zijn altijd een slecht plan!!) erbij. Pureert. Bzzzzzz. 
In een kommetje tot repen gepeutelde gerookte makreel erin. Gehakte stukjes amandel. Het oorspronkelijke recept zei 'geroosterde amandel schaafsel', maar joh een beetje gehakte amandelen zijn doen de trick ook. Bovendien is het dan crunchi-er en voelt het minder duur geroosterd schaafsel. 
SMullen en iedereen die je kent een fotootje sturen. ^^

Het oorspronkelijke recept komt uit het boek 'Koken met Karin - zonder pakjes en zakjes 1' geschreven voor Karin Luiten. http://www.kokenmetkarin.nl/kookboeken/ZPZkijkjeinboek.html
Dat kookboek heb ik gekregen van mijn cadeau moeder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten